Nieuws Februari 2015

Alba verwacht lastige opgave

Zondagavond speelt Barcelona de lastige uitwedstrijd in het San Mamés tegen Bilbao, maar de ogen van de spelers van Barcelona zullen ook aandachtig gericht zijn op de televisie als Real Madrid zaterdag om vier uur aftrapt op bezoek bij stadgenoot Atlético Madrid. De confrontatie tussen de koploper en de nummer drie kan een gunstig resultaat opleveren voor Barcelona, dat hoopt dat Real Madrid punten morst zodat Barcelona de achterstand van vier punten kan verkleinen. Linksback Jordi Alba sprak daags voor het duel met Bilbao tegen journalisten op de persconferentie over de lastige opgave die Barça te wachten staat.

''Bilbao heeft een jong team, en ze willen ook graag aanvallend voetbal spelen. Ook zijn ze in aanvallend opzicht erg sterk in de lucht, daar moeten we voor uitkijken. Ondanks dat ze veel blessuregevallen hebben zal het een lastige wedstrijd worden, men moet niet vergeten dat de laatste keren dat we tegen ze speelden het erg gelijk opging. Toch zullen we gewoon ons eigen spel blijven spelen, proberen te domineren en veel balbezit hebben. Ook moeten we het overwicht op de flanken hebben want Bilbao heeft gevaarlijke buitenspelers die voorzetten kunnen geven.'', zo waarschuwt Alba, die lekker in zijn vel zit.

Barcelona verloor eerder dit seizoen al dure punten in Baskenland, toen ze uit bij Real Sociedad met 3-1 onderuit gingen. Afgelopen seizoen verloor Barcelona ook in het San Mamés, toen was dat pas de eerste competitienederlaag voor de club. Het werd 1-0 door een treffer van de snelle buitenspeler van Bilbao, Iker Muniain. Alba blikt ook nog terug op die dure nederlaag bij Sociedad, en de goede sessie die Barcelona erna wist neer te zetten. ''Na de nederlaag bij Barcelona hebben we onze vorm kunnen vinden, ondanks dat denken we niet dat we beter zijn dan de tegenstanders. Dit seizoen kan iedere tegenstander van je winnen en moeten we erg uitkijken voor onze opponenten.''

Hoeveel gaat het worden op zondag in Baskenland? Laat het weten in de reacties.