Nieuws Juli 2014

Alexis Sánchez naar Arsenal

Deze week zijn FC Barcelona en Arsenal FC een deal overeengekomen voor de transfer van Alexis Sánchez naar de Premier League. Het betekent een vertrek van de Chileen na drie seizoenen bij de Catalaanse grootmacht.

Barça nam Alexis over van het Italiaanse Udinese en de snelle aanvaller kreeg het rugnummer 9 toegewezen. In 141 wedstrijden was hij 47 keer trefzeker, en op zijn palmares is er een aardig aantal prijzen bijgekomen: een Spaanse landstitel, een Spaanse beker, twee Spaanse Super Cups, één Europese Super Cup en een Wereldbeker voor Clubs.

Op de officiële clubwebsite bedankt FC Barcelona Alexis voor zijn professionalisme en zijn toewijding tijdens de drie seizoenen dat hij in het eerste team uitkwam, en wenst hem het allerbeste voor de toekomst.