Nieuws November 2010

Alleen Jeffren traint apart

Vrijdag was het volledige team van Barça op het trainingsveld aanwezig. Ook trainde er nog vijf spelers van Barça B mee. Met al deze spelers op het veld, begon Guardiola de voorbereiding op de wedstrijd van zondag tegen Getafe.  De enige speler die niet meetrainde was Jeffren. Hij is de afgelopen week gestart met veld training onderleiding van een fitness trainer. Hiermee is hij op de weg terug na zijn blessure, die hij had opgelopen in de bekerwedstrijd tegen Ceuta.

Xavi, Messi, Piqué en Iniesta waren donderdag niet op het trainingsveld verschenen omdat ze specifieke oefeningen deden in de sportschool, maar vrijdag waren deze vier spelers weer normaal op het trainingsveld.

Van het team van Luis Enrique waren Thiago, Berjón, Bartra en Planas bij de training aanwezig. Vanuit de Juvenil A was er ook nog een speler die mee mocht doen met de training. Dat was Rafa Alcántara. Dit is de 17 jarige broer van Thiago. Dit was voor het eerst dat de twee Alcántara broers samen trainden onder Pep Guardiola.