Nieuws Januari 2016

Barça en Piqué vallen in de prijzen

Voor Gerard Piqué was maandagavond een zeer mooie gelegenheid, want de verdediger viel in de prijzen tijdens het Catalaanse prijzengala voor 2015. De Catalanen zijn natuurlijk erg trots op de verdediger, die uitgesproken Catalaan is en zich met zijn uitspraken soms de woede van de andere Spaanse inwoners op de hals haalt. De verdediger werd uitgeroepen tot beste Catalaanse sporter van het jaar, tijdens het negentiende festival, gehouden in het zeevaartmuseum van Barcelona. FC Barcelona viel ook als club in de prijzen, door de prijs van beste Catalaanse vereniging in de wacht te slepen. Piqué was duidelijk erg geraakt door de prijs die hem ten deel viel, en hij wist ondank de emoties toch een dankwoord af te leveren.

''Ik wil dit opdragen aan mijn ouders, die me alles hebben gegeven in dit leven. Ik weet dat dit erg belangrijk voor ze is.'', waren de teksten van de verdediger. ''In een loopbaan heb je goede en slechtere momenten, en gedurende de jaren komt de realisatie dat het belangrijk is om je eigen pad te volgen.'' Piqué blikte ook nog kort vooruit op het bekertreffen met Bilbao van de woensdagavond ''We hebben het Camp Nou achter ons staan, en we willen graag de goede prestatie van de eerste ontmoeting evenaren om de halve finales te halen. Dit team houdt ervan om finales te kunnen spelen.'' Het eerste treffen tussen Barça en de Basken eindigde in een 1-2 zege voor Barcelona in het San Mamés, de thuishaven van Bilbao.