Nieuws December 2014

Bartra: “Enrique zet iedereen scherp”

Vrijdagmiddag schoof Marc Bartra aan voor zijn persconferentie. De jonge verdediger heeft dit seizoen al in tien duels zijn opwachting gemaakt, waarvan vijf wedstrijden in La Liga, vier in de Champions League en een duel in de Copa del Rey. “Tot nu toe is het een goed seizoen. Ik krijg speeltijd waardoor ik ritme krijg en de moegelijkheid om me te verbeteren”, vertelde Bartra. Over Luis Enrique is de verdediger duidelijk positief: “Enrique haalt het beste in me naar boven. Niet alleen bij mij, maar bij iedereen.” De verdediger heeft al met Lucho gewerkt bij Barça B. Iets wat voor Bartra wel goed uitkomt. “Hierdoor weet de coach hoe hij me het beste kan helpen met me voor te bereiden”, aldus de jongeling.

Tot slot werd Bartra gevraagd naar de komende wedstrijden, zondag tegen Espanyol en woensdag tegen Paris Saint Germain. “Beide duels zijn belangrijk. De derby tegen Espanyol is altijd speciaal. Deze twee wedstrijden zijn goede tests”, verklaarde de verdediger.