Nieuws September 2013

Bartra: “Vertrouwen van de coach”

Woensdagavond had Víctor Valdés een aantal belangrijke reddingen tegen Ajax, zoals bij de penalty en vlak voor het einde van de wedstrijd bij het schot van Bojan en die van Boilesen. “Ik heb mijn best gedaan in het doel”, vertelde de keeper na afloop van het duel in een post-match interview. “We hebben als team goed verdedigd. Het is belangrijk om de eerste thuiswedstrijd te winnen. Het betekent heel veel voor me om dit jaar de Champions League te winnen en mijn laatste seizoen bij FC Barcelona daarmee af te sluiten”, vervolgde Valdés zijn verhaal. “Ik ben dankbaar voor de steun die ik van de fans heb gekregen. Het geeft me veel zelfvertrouwen.”

Ook Marc Bartra sprak na de wedstrijd met de aanwezige pers: “Ik ben heel blij met de overwinning, maar nog meer in het vertrouwen dat de coach in mij heeft. Het is geweldig om in zo’n belangrijke competitie als de Champions League te mogen voetballen. Ik doe mijn best op de trainingen, ik leer heel veel en ik geloof dat ik de kwaliteiten in mij heb die het team nodig heeft.” Over de prestaties van het team vertelde de jonge verdediger, die in de 79e minuut in het veld kwam voor Gerard Piqué: “Natuurlijk zijn er altijd verbeterpunten, maar het seizoen is pas net begonnen en we hebben een nieuwe coach. Het team presteert altijd beter gedurende het seizoen. Dit is een goed resultaat voor ons.”

Donderdag ochtend stond er voor de spelers van het eerste team van FC Barcelona een hersteltraining op het programma. De training (foto's) werd geleid door Jorge Pautasso aangezien coach Tata Martino naar Argentinië is voor de begrafenis van zijn vader. Gerard Piqué ontbrak bij de training omdat hij wat last van zijn lies heeft gekregen in het Champions League groepsduel met Ajax. De verdediger werkte apart van de groep met de fysiotherapeut aan zijn herstel, net als de nog geblesseerde Jordi Alba. Carles Puyol nam weer deel aan een aantal onderdelen van de training en trainde tevens apart van de groep.