Nieuws Juni 2009

"beste spits ter wereld"

Nadat er eerder geruchten rondgingen over een spelersruil tussen Samuel Eto’o en Zlatan Ibrahimovic van Inter, lijkt het er nu op dat Barça haar topscorer graag in Catalonië wilt houden. Joan Laporta noemde de spits uit Kameroen "de beste spits van de wereld". Het contract van Eto’o loopt in 2010 af dus club en speler zullen om de tafel moeten. Dit beseft ook Laporta: "Dat geeft aan dat we moeten praten. We willen nog jaren met hem verder" Mocht zijn contract niet verlengd worden kan de speler volgend seizoen genieten van zijn transfervrije status. Laporta is hiervan bewust maar houd wel de salarisnormen die binnen de club gelden in de gaten.

Over Eidur Gudjohnsen gaan heel andere geruchten de rondte, Barça zou meewerken aan een eventueel vertrek van de IJslander. Naar verluid zal de aanvallend ingestelde voetballer, die dit seizoen in 24 competitiewedstrijden in actie kwam (3 doelpunten), voor 5 miljoen mogen vertrekken.