Nieuws Februari 2014

Busquets: “We moeten winnen”

Donderdag schoof Segio Busquets aan voor zijn persconferentie. De middenvelder werd gevraagd naar de uitwedstrijd tegen Real Sociedad van komende zaterdag. “We zullen moeten winnen in de competitie, want dit is een cruciale fase in de competitie. Real Madrid is een sterk team en zal ons eventueel puntverlies betaald zetten”, aldus de Catalaan. Busi blikte nog even terug naar de afgelopen weken: “Tegen Valencia hebben we goed gespeeld, maar helaas verloren. Toch leek het na dit duel op het einde van de wereld. Nu we weer een aantal wedstrijden gewonnen hebben, lijkt het weer euforie. In beide gevallen wordt er enigszins overdreven.”

Vervolgens werd Busquets gevraagd naar zijn verwachting van de return in de achtste finale in de Champions League. De zoon van oud Barça doelman Carles Busquets verwacht een sterk Manchester City. “Ondanks dat de ploeg van Manuel Pellegrini het in het Europese toernooi lastiger heeft dan in de Engelse Premier League, verwacht ik een aanvallend Manchester City die voor iedere kans vecht. Wellicht spelen ze aanvallender dan in eigen huis, want de Citizens moeten scoren om nog een kans te maken om door te gaan”, verklaarde de middenvelder.

Tot slot werd Busquets gevraagd naar zijn ploeggenoot Lionel Messi. “Ondanks dat Messi nog niet helemaal terug is, blijft hij zich verbeteren. La Pulga is de beste speler ter wereld en met hem kunnen we alles winnen”, sprak de Catalaan.