Nieuws Juli 2020

Champions League-loting uitgevoerd

De loting voor de UEFA Champions League is verricht! FC Barcelona, die nog een duel in de achtste finales moeten afwerken tegen Napoli, weet hierdoor welke tegenstanders ze zullen moeten verslaan om de felbegeerde prijs voor het eerst sinds 2015 binnen te slepen. De loting werd direct verricht voor alle resterende wedstrijden in het toernooi. Vanwege het Corona-virus worden alle duels op een centrale locatie afgewerkt. In de kwartfinales en de halve finale wordt er slechts één wedstrijd gespeeld. De finale zal gespeeld worden op 23 augustus, maar mocht Barça allereerst de achtste finales overleven staat er op 14 august een kwartfinale op het programma. Barça kan daarin Bayern of Chelsea treffen, maar de Duitse ploeg lijkt al verzekerd van een plek bij de laatste 8. Bayern won overtuigend de heenwedstrijd met 0-3 op Stamford Bridge. Barça moet na een 1-1 gelijkspel in Napels nog strijden om de laatste 8 te bereiken en uitschakeling te voorkomen.

Barça kan na eventuele overwinningen op Napoli en Bayern vervolgens uitkomen tegen Lyon, Juventus, Real Madrid of Manchester City. De andere kwartfinales zijn Atalanta - PSG en Atlético - Leipzig, waarvan de winnaars het ook tegen elkaar op zullen nemen. De wedstrijden worden logischerwijs achter gesloten deuren gespeeld.

Foto: www.fcbarcelona.cat