Nieuws December 2010

Cruijff selecteert 7 Barça-spelers

Bondscoach Johan Cruijff heeft zeven spelers van FC Barcelona opgenomen in zijn selectie voor het Catalaanse voetbalelftal. Maandag maakte de legendarische nummer veertien zijn selectie voor de vriendschappelijke wedstrijd op 28 december tegen Honduras bekend.

Victor Valdés, Gerard Piqué, Carles Puyol, Sergio Busquets, Bojan Krkić, Andreu Fontàs en Marc Bartra zijn uitgenodigd door de voormalig speler en trainer van Barcelona. Alleen Xavi ontbreekt omdat hij geen risico wil nemen met zijn achillespeesblessure.

De Catalaanse bondscoach selecteerde daarnaast zeven spelers van stadgenoot Espanyol; David Garcia, Victor Ruiz, Joan Verdú, Javi Márquez, Ferran Corominas, Sergio García en Álvaro Vázquez. Ook van Atlético Madrid, Levante, Real Sociedad, Malaga en Osasuna komen voetballers uit voor Catalonië.

Vorig jaar debuteerde Cruijff als bondscoach van Catalonië in het met 4-2 gewonnen oefenduel met Argentinië.