Nieuws November 2014

Dag van Solidariteit voor Socios

FC Barcelona staat bekend om de slogan ‘Més que un Club’, oftewel ‘Meer dan een Club’. Als voetbalclub richt de Catalaanse grootmacht zich daarmee ook op zaken buiten het voetbalveld.

Zo ook in december dit jaar. Voor het vierde jaar op rij heeft FC Barcelona een wedstrijd aangewezen waarin seizoenskaarthouders hun stoel in Camp Nou mogen afstaan aan minder bedeelde groepen die anders wellicht nooit de kans zouden krijgen om Barça in actie te zien in het stadion.

Dit initiatief staat bekend als de ‘Members Solidarity Day’, ofwel de Dag van Solidariteit onder socios. Leden worden aangeraden om op die dag hun stoelen op te geven om dromen waar te maken van mensen die een beetje blijdschap in hun leven wel kunnen gebruiken.

Evenals in voorgaande jaren valt de gekozen wedstrijd in de ronde van 32 in de Spaanse bekercompetitie. Dit jaar zal Barça gastheer zijn voor Huesca op dinsdag 16 december.