Nieuws Juni 2016

Dani Alves vertrekt

Dani Alves neemt afscheid van Barcelona.

Technisch directeur Robert Fernández laat via de officiële kanalen weten dat de rechtsback vertrekt. De verwachting is dat de Braziliaan zijn carrière voortzet bij Juventus.
De 33-jarige verdediger staat sinds 2008 onder contract in Catalonië, maar komend seizoen keert hij dus niet terug in Camp Nou. “Het is een persoonlijke beslissing die wij moeten respecteren”, laat bestuurder Fernández optekenen. Vooralsnog lijkt Barcelona niet de transfermarkt op te gaan voor een nieuwe rechtsback. “We hebben vertrouwen in Aleix Vidal. Daarnaast hebben we Sergi Roberto.”

Dani Alves meldde zich in het seizoen 2002/03 in Europa om te gaan spelen bij Sevilla. In de zomer van 2008 stapte hij over naar Fc Barcelona.
In Catalonië was hij acht seizoenen een onbetwiste basiskracht als rechtsachter. Hij speelde 247 competitiewedstrijden en 391 wedstrijden in alle competities. Hij werd zes keer kampioen, pakte vier keer de Copa del Rey, won drie keer de Champions League en tevens drie keer het WK voor clubteams. In tegenstelling tot Dani Alves blijven Javier Mascherano en Neymar wel in Barcelona, vertelt Fernández.
“Javier blijft bij ons, dat is heel duidelijk. Ook Neymar zal blijven, hij zal een nieuwe overeenkomst sluiten en hij zal nog lang blijven. Wanneer jullie dat horen? Dat laat de club wel weten.”