Nieuws Juli 2013

De seizoensvoorbereiding, wist je dat…?

De nieuwe campagne 2013/14 begint voor FC Barcelona op 15 juli met een intensieve seizoensvoorbereiding waarin de ploeg maar liefst 30.000 kilometer zal afleggen. Voor het zover hier, bij deze een klein overzicht van kleine weetjes over de wedstrijden die de Catalanen zullen spelen.

- Het team zal meer dan 30.000 kilometer rond de wereld reizen, in slechts 21 dagen- Barça begint het nieuwe seizoen op 15 juli in Barcelona, waar ze tot de 20e juli zullen trainen en dan de eerste vriendschappelijke wedstrijd van de voorbereiding zullen spelen.

- Deze eerste wedstrijd wordt in Gdansk in het PGE Stadion gespeeld, tegen de lokale Poolse ploeg Lechia Gdansk (20 juli).

- Barça ontmoet de huidige Europese kampioenen, Bayern München, op 24 juli. Het wordt een weerzien met Pep Guardiola, waarna de Catalaanse club zich naar Oslo zal verplaatsen om te spelen tegen Valerenga in de jubileumwedstrijd van de Noorse club (27 juli).

- Ook zullen de Catalanen op 3 en 4 augustus in Israël en Palestina aanwezig zijn voor een voetbal clinic.

- Voor de vijfde keer in de clubgeschiedenis doet Barça Azië aan voor de seizoensvoorbereiding. In 2004, 2005, 2007 en 2010 deden ze dit ook. 2013 is de eerste keer dat China overgeslagen wordt.

- De Aziatische campagne wordt op 7 augustus begonnen in Bangkok tegen het nationale elftal van Thailand. Op de 10e is Barça in Kuala Lumpur om tegen een ‘League XI’ te spelen voordat ze terugkeren naar Barcelona.

- Deze tweede Aziatische wedstrijd wordt in het nationale stadion Bukit Jalil gespeeld, waar 10.000 toeschouwers binnen kunnen. Dit wordt de eerste keer ooit dat Barça in Maleisië speelt.

- De terugvlucht naar Barcelona zal de langste van deze zomer zijn; niet minder dan 10.589 kilometer wordt dan afgelegd.

- Barça speelt de eerste wedstrijd op eigen terrein in de Joan Gamper Trofee wedstrijd. De ploeg zal het dan opnemen tegen Santos FC uit Brazilië, de voormalige club van kersverse aanwinst Neymar.