Nieuws Augustus 2011

“De stijl is vergelijkbaar”

Fàbregas en Pedro waren het samen eens dat de speelstijl van Porto vergelijkbaar is met die van Barça en dat de tegenstander van vrijdag voor de Europese Supercup een sterk team is.

Pedro is de held van de laatste door FC Barcelona gewonnen Europese Supercup door toen in 2009 in de 115e minuut de enige en winnende goal te scoren tegen Shakhtar Donetsk. Voor Cesc kan het zijn tweede titel worden in evenveel wedstrijden voor de Catalanen.

Cesc: “Dit is mijn eerste uitwedstrijd met het team en ik ben heel blij dat ik deel uit maak van deze groep. Ik weet niet of we gaan winnen of verliezen, maar met dit team is alles mogelijk.” De nummer 4 van Barça zei over Porto: “Ik vind dat ze een vergelijkbare speelstijl hebben als de onze. Ze hebben veel balbezit en spelen niet op de lange bal richting hun aanvallers. Ze spelen goed en het wordt een uitdaging om ze te verslaan. Ze hebben vorig seizoen alles gewonnen en vijf doelpunten gescoord tegen Villarreal in 45 minuten.”

Once a Gunner...? Fàbregas was ook erg blij voor Arsenal en de fans dat ze door de uitoverwinning tegen Udinese zich geplaatst hebben voor de groepsfase van de Champions League. De voormalige Gunner verklaarde de wedstrijd op tv gekeken te hebben en gebruikte een paar keer het woord ‘we’ in relatie tot Arsenal.

In de persconferentie werden ook diverse vragen gesteld over het einde van de Spaanse Supercup. “Er is al genoeg gezegd over de Spaanse Supercup”, aldus Pedro en Cesc, die vertelden dat ze zich liever focussen op de wedstrijd tegen Porto.