Nieuws Oktober 2012

Een zeer gezellige Penyabijeenkomst

Zondagavond stonden de twee belangrijkste ploegen uit de Primera División tegenover elkaar in Camp Nou. Dit betekent dat de Fan Club Barcelona weer een Penyabijeenkomst organiseerde om met alle fans samen naar de wedstrijd Barça - Real te kijken.

De eerste fans kwamen al rond vier uur naar het Rat Verlegh Stadion, het stadion van NAC. Men begon met een drankje en onderling werd de wedstrijd al voorbeschouwd en de fans waren overtuigd dat Barça zou winnen. De discussies over de wedstrijd werden onderbroken door de rondleiding door het stadion. De NAC medewerker startte bij het supportershome en liep, via de kleedkamers van de spelers en de scheidsrechter, naar het veld. Ondanks dat het stadion van NAC niet zo imposant is als het Camp Nou, vond toch iedereen het geweldig om de geur van het gras op te snuiven. Na de rondleiding stond het buffet al klaar.

Na het eten werd een quiz gehouden. Deze was dit keer iets anders van opzet, waardoor niet alleen kinderen mee mochten doen. Ondanks de aanwezigheid van één kind tegenover drie volwassenen, ging de kleinste toch met de eer strijken. Deze jongen wist bijna al zijn vragen goed te beantwoorden. De quiz werd ook nog even onderbroken, want er was live contact met Sierd de Vos in het stadion, voor het laatste nieuws over de wedstrijd. Hiermee was het aftellen naar de wedstrijd echt begonnen.

Voor de wedstrijd werd natuurlijk het Cant del Barça door iedereen uit volle borst meegezongen, waarna de wedstrijd van start ging. De eerste minuten van de wedstrijd was iedereen stil van de spanning. Dit duurde totdat Real de 0-1 binnenschoot. Toen was daar het ongeloof dat Barça achter stond. Maar toen Messi het net wist te vinden, sprong iedereen van zijn stoel en sloeg de stemming weer helemaal om. Na de 2-1 van wederom Messi, dacht iedereen, dat Barça ging winnen en Madrid zou afslachten. De teleurstelling kwam weer terug toen Real de 2-2 scoorde en dat Barça daarna niet meer wist te scoren.

Na de wedstrijd was de afsluiting van de Penyabijeenkomst met de gebruikelijke loterij. Hierdoor kreeg de avond nog een Happy End, want de Barcelona Fan Shop had veel leuke prijzen beschikbaar gesteld. Het hoogtepunt van de loterij waren toch wel de twee shirts welke door Messi waren voorzien van een handtekening. Hierdoor werd de zeer gezellige avond met een hoogtepunt afgesloten.