Nieuws Augustus 2012

Elf spelers afwezig week voor La Liga begint

Maar liefst elf Barça-spelers zijn aanstaande week afwezig wegens internationale vriendschappelijke wedstrijden. Slechts dagen voor hij zijn officiële debuut maakt als FC Barcelona coach, in de competitiestart tegen Real Sociedad (zondag 19 augustus om 21:00u), is Tito Vilanova gedwongen om voor te bereiden met de meerderheid van zijn waarschijnlijke basiself afwezig.

Zo neemt de Argentijnse coach Alejandro Sabella zijn team, met Lionel Messi en Mascherano, naar Frankfurt voor een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De Zuid-Amerikanen nemen het woensdag 15 augustus om 20:45u op tegen de ploeg van Joachim Löw.

Ook Brazilië krijgt geen rust. De meeste spelers van de ploeg van Mano Menezes zijn pas net terug van hun Olympische campagne en met hun daar behaalde zilveren plak zijn ze nu op weg naar Stockholm om het op te nemen tegen Zweden (15 augustus, 20:00u). Dani Alves is één van de geselecteerde Braziliaanse spelers.
Deze vriendschappelijke ontmoeting zal plaatsvinden in het Rasunda Stadion, de historische plek waar Pele voor het eerst de wereld versteld deed staan tijdens het WK van 1958. Het stadion staat gepland om dit jaar afgebroken te worden, nu dat het nieuwe stadion klaar is.

Vicente Del Bosque heeft Xavi en Jordi Alba niet opgenomen in zijn selectie voor de wedstrijd tegen Puerto Rico in het San Juan (15 augustus, 22:30u). Maar zes andere Barça-spelers zullen wel de Spaanse ploeg versterken, namelijk Víctor Valdés, Piqué, Sergio Busquets, Iniesta, Pedro en Cesc Fàbregas.

Ook de nieuwe Nederlandse bondscoach Louis van Gaal heeft een beroep gedaan op FC Barcelona met het oproepen van Ibrahim Afellay. Het Nederlands elftal zal het in Brussel opnemen tegen België (15 augustus, 20:45u).

Tot slot meldt Alexis Sánchez zich bij het Chileense elftal voor een friendly tegen Ecuador. De wedstrijd van de ploeg van Claudio Borghi zal de laatste zijn van de midweeks internationale verplichtingen voor Barça-spelers, en begint om 02:00u op 16 augustus.