Nieuws September 2011

Facebook FC Barcelona: 20 miljoen fans

Als eerste sportclub heeft FC Barcelona 20 miljoen fans op de grootste social networking site in de wereld. Dat is meer dan de bevolking van landen als Nederland, Chili en Angola.

De fans kijken niet alleen van het laatste nieuws, foto's en video’s, maar geven ook hun mening op de officiële FC Barcelona pagina op Facebook. In februari 2011 bereikte FC Barcelona al de magische grens van tien miljoen fans. Barça is niet alleen de leider op Facebook, maar ook Twitter en Youtube.

Volgens Didac Lee, de directeur die verantwoordelijk is voor nieuwe technologieën: “De exponentiële groei is geen toeval, het Barça-gevoel verspreidt zich over de hele wereld dankzij de wijze door de waarden die net zo belangrijk zijn als het sportieve element, zoals teamwork, nederigheid, inspanning ... Mensen moeten trots zijn op Barça en de sociale netwerken zijn een afspiegeling van de huidige situatie van de club.”

Op dit moment hebben 103.200 mensen een abonnement op het Youtube kanaal van FC Barcelona.

FC Barcelona heeft drie accounts op Twitter, Catalaans, Spaans en Engels: @fcbarcelona_cat, @fcbarcelona_es en @Fcbarcelona. Gezamenlijk zijn er 3.250.000 mensen een volger van de club. Wil je altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws in het Nederlands over FC Barcelona, wordt dan volger van de Twitter van de fanclub @PenyaBarcelona.

Naast de 20 miljoen Facebook-fans van FC Barcelona, zijn er ook 35.605 fans van Regal Barça op hetzelfde sociale netwerk te vinden en hebben mensen zijn ook aangemeld voor de onlangs geopende pagina's van de handbal, zaalvoetbal, roller hockey en FC Barcelona B.

Voor allerlei berichtjes, foto's, filmpjes, polls of gezellig praten over je favoriete voetbalclub: word lid van de Fan Club Barcelona Hyve! Laat ook eens een krabbel achter! En daarnaast heeft de Fanclub ook een Facebook pagina: Penya Barcelona.

Wil je ook je visie kwijt over de Catalaanse club, dan kan dat in het forum van de Fanclub. Rechts bovenin op de website van de fanclub staat de link naar het forum of klik hier. Bij het eerste bezoek aan het forum graag even registreren waarbij je zelf een inlog en wachtwoord kunt kiezen. Hiermee krijg je toegang tot het forum.