Nieuws December 2020

FC Barcelona: 3 punten erbij. Eindelijk!!

En daar was ie dan! De bevrijdende treffer van de linkerschoen van Messi. Droog en hard via de binnenkant van de 2e paal. Na een prima assist van Frenkie. Het resultaat kwam niet tot stand door oogstrelend voetbal maar door hard werken. En iedereen droeg zijn steentje bij. Eindelijk weer eens glimlachen op de gezichten van de spelers en trainers. Ga zo door. Het enige wat nu telt is winst.
In de eerste minuten had Levante nog de beste kansen maar Ter Stegen houdt alles tegen. Er waren ook kansen voor Barça. Een schot van Braithwaite in de 16e minuut en een kopbal van Griezmann in de 21e minuut.

In de 30e minuut een prachtige actie van Frenkie. Assist op Messi maar: de scheidsrechter stond in de weg! Barça bleef de druk op Levante houden die duidelijk voor 1 punt vanuit Valencia waren gekomen. De bus stond geparkeerd voor het doel van Levante.
In de laatste 10 minuten voor de rust nog een volley van Jordi Alba en een schot van Griezmann. Ruststand 0-0. Conclusie: aan de werklust ontbrak het niet.

Het geluk moest komen in de 2e helft. En die begon meteen wat minder met een gele kaart voor Frenkie. Hij had niets gedaan! In de 50e minuut een kans voor Messi (zijn oude vorm komt weer terug). In de 58e minuut komt Pedri voor Busquets. In de 63e minuut weer een kans voor Messi. En weer geen geluk. In de 70e minuut nog meer druk op de verdediging van Levante: Trincao voor Coutinho. En dan de alles bepalende 75e minuut: 1-0 Messi. De spelers konden hun geluk niet op. Vele felicitaties voor Messi. Hij had het ook verdiend. 642 doelpunten bij Barça; dat verleer je niet zomaar!!

Ter versteviging van het verdedigingsblok kwam Umtiti in plaats van Griezmann. Logisch: de 1-0 is heilig. In de laatste minuut nog een goede ingreep van Ter Stegen op een schot van een speler van Levante. Toen de scheidsrechter affloot ging er en zucht van verlichting door Camp Nou. De eerste stap omhoog is weer gezet. En er komen 2 belangrijke wedstrijden aan. Tegen Real Sociedad en Valencia. Met hard werken win je ook wedstrijden. Visca Barça

Opstelling: Ter Stegen, Dest, Araujo, Lenglet, Jordi Alba, Sergio Busquets (58’ Pedri), Griezmann (89’Umtiti), Messi, Coutinho (70’Trincao), Frenkie de Jong, Braithwaite,

Foto: fcbarcelona.com