Nieuws April 2013

FC Barcelona loot FC Bayern München

Uit de loting van de UEFA Champions League op vrijdagmiddag zijn de volgende halve finales bekend geworden: FC Bayern München - FC Barcelona en Borussia Dortmund - Real Madrid.

FC Bayern München is bezig aan een geweldig seizoen. De ploeg is nog het enige team in Europa dat de triple kan pakken. Op 6 april werd de ploeg van Jupp Heynckes al kampioen van Duitsland en op dinsdag 16 april speelt 'FC Hollywood' tegen VFL Wolfsburg voor een plek in de finale van de Duitse beker. Vooral in eigen land is het team nagenoeg onverslaanbaar. De laatste nederlaag dateert van 28 oktober 2012, toen in eigen huis werd verloren van Bayer Leverkusen.

Ook in de Champions League draait het team op volle toeren. In de kwartfinale werd Juventus makkelijk opzij gezet. Uit en thuis werden de Italianen met 2-0 verslagen door de ploeg van Jupp Heynckes. Maar FC Barcelona gaat er voor zorgen dat 'Der Rekordmeister' niet doorgaat naar de finale op Wembley. Toch gaat het een hele lastige opgave worden. Het hele team van FC Bayern München bestaat uit internationals. Met spelers als Arjen Robben, Franck Ribéry en Thomas Müller hebben de Zuid-Duitsers genoeg creativiteit rondlopen om het de verdediging van Barca lastig te maken.

FC Barcelona begint met een uitwedstrijd in de Allianz Arena tegen de viervoudig winnaar van de cup met de grote oren. Wanneer de wedstrijden worden gespeeld is op dit moment nog niet duidelijk.