Nieuws Juni 2012

Gefeliciteerd, Messi!

De nummer één van de wereld is jarig! 24 juni viert Leo Messi zijn verjaardag na een fantastisch seizoen, waarin hij een hele vracht aan records verbrak.

De Argentijn wordt 25 jaar, maar ondanks zijn nog jonge leeftijd wordt hij al beschouwd als een van de grootsten in de voetbalwereld. Op individueel niveau won hij driemaal de Ballon d’Or, en met Barça veroverde hij driemaal de Champions League, vijfmaal het Spaanse kampieonschap, tweemaal de Spaanse beker en tweemaal de Wereldbeker voor Clubs, en dat is nog niet eens alles.

De dribbelaar heeft een geweldig seizoen gehad bij Barça en verbrak record naar record, en hij eindigde met het haast onmenselijke aantal van 73 officiële doelpunten. Zijn vijftig goals in de Spaanse competitie leverden hem zijn tweede Pichichi op en zijn tweede Gouden Schoen. Daarbij was hij topscorer in de Champions League voor de vierde keer op rij. Met het behalen van de derde Gouden Bal kon hij een speciaal record verbreken: dat van Cesar als de topscorer allertijden voor Barça in officiële wedstrijden.

De Spaanse Cup die Barça binnenhaalde in het Vicente Calderón was de vierde titel van het seizoen, na de Spaanse en Europese Super Cups en de Wereldbeker voor Clubs. Messi trof doel in alle zes de competities, en evenaarde daarmee het record van twee jaar geleden van Pedro.

Na een aantal wedstrijden met zijn thuisland Argentinië geniet Messi momenteel van zijn welverdiende vakantie, waarin hij de tijd vond om mee te doen aan een weldadigheidswedstrijd in Bogota (Colombia), waar hij opnieuw tot scoren kwam.
Deze zondag zal ongetwijfeld in het teken staan van het vieren van zijn verjaardag met zijn familie en geliefden, onder wie zijn vriendin Antonella met wie hij zijn eerste kindje verwacht.
Ook de fans kunnen deze bijzondere dag een beetje vieren met de Argentijnse ster via sociale media; op de officiële Facebook-pagina van FC Barcelona is er een speciaal plekje gereserveerd voor felicitaties, en ook via Twitter met de hash tag #Messi25 kan de ster gefeliciteerd worden.

Fan Club Barcelona wenst Leo Messi een fijne verjaardag toe!