Nieuws December 2019

Griezmann klaar voor Clásico

Antoine Griezmann maakt zich op voor zijn eerste Clásico in dienst van de club. Woensdagavond staat de wedstrijd der wedstrijden op het programma, waarbij Barcelona en Real Madrid nek aan nek gaan in de titelrace. ''Ik kijk er erg naar uit'', laat de Franse spits weten. ''Het zal een geweldige dag zijn, waarop ik hopelijk goed voor de dag kan komen. Iedereen kijkt uit naar deze wedstrijd. Het is geweldig om op televisie te kijken, laat staan om zelf een van de hoofdrolspelers van de show te zijn.'' Griezmann scoorde de afgelopen speelronde nog voor Barcelona tegen zijn oude ploeg Sociedad. Hij zal dus met vertrouwen aantreden tegen Barcelona. Eerder in de week liet Griezmann nog weten dat hij wel enkele aanpassingsproblemen kende bij Barcelona, waar hij steeds beter op stoom raakt. ''Ik moet nog aan mijn nieuwe positie wennen. De nieuwe speelstijl, de systemen, die zitten er bij mijn nog niet in. Buiten de lijnen heeft Griezmann gelukkig gedineerd met het koningskoppel voorin Leo en Luis, in de hoop dat dit ook binnen de lijnen voor meer chemie zal zorgen. Of dit goed uitpakt, zal woensdag blijken.

Foto: www.fcbarcelona.cat