Nieuws Maart 2022

Historische Clasico in Camp Nou

Het was woensdagavond in alle opzichten historisch wat er in Camp Nou gebeurde. Niet alleen was het met 5-2 de derde winst op Real Madrid in korte tijd (twee keer de dames en één keer de mannen) en de première van de dames in Camp Nou. Het toeschouwersaantal van 91.533 betekende een absoluut record in het vrouwenvoetbal. De WK finale in 1999 tussen VS en China was tot nu toe de meest bezochte wedstrijd tussen twee vrouwenteans.
Heel even leek de wedstrijd ook nog spannend te weorden toen Real Madrid een 1-2 voorsprong nam (na een 1-3 thuisnederlaag). Maar in de tweede helft stelde Barça orde op zaken en liep uit naar een 5-2 overwinning. De volgende tegenstander in de halve finale Campions League zal Wolfsburg zijn.
Spijtig was het voor Lieke Martens die dit duel ook tusen de toeschouwers moest volgen. Door een blessure kon zij niet deelnemen aan deze geschiedschrijving.