Nieuws Januari 2014

Huldiging voor Xavi

Zondagavond, voorafgaand aan de wedstrijd tegen Malaga, zal middenvelder Xavi Hernández gehuldigd worden door FC Barcelona omdat hij inmiddels 700 officiele wedstrijden in Blau-Grana shirt heeft gespeeld. Op 16 januari bereikte hij tijdens de competitie wedstrijd tegen Getafe deze mijlpaal. Hiermee  is Xavi, die zaterdag 34 jaar werd, met afstand de speler met de meeste wedstrijden voor FC Barcelona. Tweede op de lijst is Puyol met 112 wedstrijden minder.

Als we er ook nog naar de vriendschappelijke wedstrijden kijken, dan komt Xavi op het aantal van 833 wedstrijden. Toch is Xavi nog niet de speler met de meeste officiele wedstrijden achter zijn naam in Spanje. Dat is Raúl die 743 wedstrijden voor Real Madrid heeft gespeeld.