Nieuws Augustus 2023

Knappe overwinning FC Barcelona

3 punten bij de 3-4 winst bij Villarreal. Een prima prestatie. 3 wedstrijden, 7 punten. Zo blijf je in de top van La Liga. Het was alweer lang geleden dat Barça een uitwedstrijd verloor bij Villarreal. En ook deze keer lukte het de gele brigade niet om Barça te verslaan.

Villarreal ging fel van start maar FC Barcelona wist binnen een kwartier 2 keer te scoren. In de 12e minuut 0-1 door Gavi en in de 15e minuut 0-2 door Frenkie. Yamal liet zien waartoe hij in staat is: de jongste speler met een assist op Gavi: 0-1. Frenkie deed het nog eens dunnetjes over: 0-2.

Maar Villarreal geeft nooit op. 1-2 via Foyth in de 26e minuut (kopbal; voor het eerst dit seizoen een tegendoelpunt voor ter Stegen). Nog voor de rust de 2-2 via een doelpunt van Sorloth (nieuwe speler). Villarreal liet er geen gras over groeien en ging meteen, na de rust, op zoek naar de 3-2.

En die kwam er in de 50e minuut door een doelpunt van Baena. Het hele stadion (Estadio de la Cerámica) op zijn kop. Open wedstrijd. Dus ging Barça op zoek naar de zege. De ingevallen Ferran Torres zorgde in de 68e minuut voor de verdiende gelijkmaker: 3-3. (een volley). Extreme blijheid!

Yamal had er nog wel zin in en schoot de bal hard op de paal. Recht voor de linkervoet van Lewandowski: 3-4 in de 71e minuut. Lopez kwam voor Gúndogan, Ansu Fati voor Yamal. Maar het verzet bij Villarreal was gebroken. Nog een goede kans voor Ansu Fati. Ter Stegen wist zijn doel verder schoon te houden. 3 punten bij het altijd lastige Villarreal: iets om trots op te zijn.

Volgende wedstrijd: zondag 3 september 21.00 uit naar Osasuna

Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Christensen (45” Garcia), Koundé, Alonso, Roberto, Frenkie, Gúndogan (86”Lopez), Romeu (63”Torres), Gavi, Yamal (76”Ansu Fati), Lewandowski

Foto: fcbarcelona.com