Nieuws Maart 2014

Kwartfinalisten Champions League bekend

Afgelopen dinsdag en woensdag zijn de laatste wedstrijden in de achtste finales van de Champions League gespeeld. Hierdoor zijn alle kwartfinalisten van het belangrijkste Europese clubtoernooi bekend. Vrijdag zal er om 12 uur worden geloot wie de tegenstander van de Blaugrana’s in de Champions League wordt. Hieronder volgen de opties op een rijtje.

Bayern München
Het team van Josep Guardiola staat in de Duitse Bundesliga met een straatlengte voorsprong op de nummer twee, Borussia Dortmund. In de achtste finales van de Champions League was Bayern München te sterk voor Arsenal met een totaalscore van 3-1. De winnaar van het Europese bekertoernooi is ook nog in de race voor de Duitse beker.

Borussia Dortmund
De nummer twee in de Bundesliga staat, net als Bayern, in de halve finale van het Duitse bekertoernooi. Door een doelpunt van Grosskreutz, slechts drie minuten voor het eindsignaal van de laatste wedstrijd in de groepsfase wisten de Duitsers zich voor de achtste finales te plaatsen, waar het te sterk was voor Zenith Sint Petersburg.

Real Madrid
De Koninklijke uit Madrid zijn ook nog op alle fronten actief. Real Madrid kan zowel het Spaanse kampioenschap, de Spaanse beker als de Champions League nog winnen dit seizoen. In de achtste finales waren Los Blancos met 6-1 en 3-1 te sterk voor Schalke 04

Atlético Madrid
De tweede club uit de Spaanse hoofdstad staat met drie punten achterstand in de Primera División. De ploeg van Diego Simeone eindigde als eerste in hun poule en wisten met een totaalscore over twee duels van 5-1 AC Milan uit te schakelen.

Paris Saint-Germain
De Franse ploeg was het vorige seizoen de tegenstander van Barça in de kwartfinale van de Champions League. Ook de Parijzenaren eindigden als groepswinnaar in hun poule en wisten Bayer Leverkusen uit de kwartfinale van het belangrijkste Europese clubtoernooi te houden.

Chelsea
De club uit Londen staat met een kleine voorsprong op de eerste plaats in de Engelse Premier League. Chelsea was in de achtste finale te sterk voor Galatasaray.

Manchester United
Het team van David Moyes staat met 48 punten op de zevende plaats in de Premier League en richt de pijlen op Europees succes. Dat leek drie weken geleden ook in het water te vallen door de 2-0 nederlaag in Griekenland tegen Olymiacos. Afgelopen woensdag wist Robin van Persie het seizoen meer glans te geven aan de Mancunians door drie treffers te scoren waardoor Manchester United met een totaalscore van 3-2 de kwartfinale van de Champions League te bereiken.

De heenwedstrijden van deze kwartfinales staan gepland op 1 en 2 April. De returns zullen dan op 8 en 9 April worden gespeeld.