Nieuws December 2012

Laatste wedstrijd van 2012

FC Barcelona speelt zaterdag om 18.00 uur de laatste wedstrijd van 2012 tegen Real Valladolid. Nuevo José Zorrilla, de thuishaven van Pucela zal goed gevuld zijn met zo`n 28.000 toeschouwers. Real Valladolid staat momenteel op een elfde plaats in de competitie, niet slecht voor een promovendus. Bij de ploeg staat voormalig Barça B speler Marc Valiente onder contract.

De huidige coach van Real Valladolid is Miroslav Djukic. Bij het horen van die naam gaat er bij menig Barça supporter een belletje rinkelen. Het is 14 mei 1994 wanneer koploper Deportivo La Coruña de laatste wedstrijd ingaat met één punt voorsprong op FC Barcelona. Winst op Valencia is voldoende voor de eerste landstitel in de geschiedenis. Het blijft lang 0-0. Barcelona, getraind door Johan Cruijff, wint van Sevilla. In de slotfase wordt het doodstil in Camp Nou wanneer de supporters horen dat Deportivo in de laatste minuten een strafschop krijgt. Miroslav Djukic mist. Het blijft 0-0, Barcelona is kampioen.

Door de afwezigheid van de ernstig zieke Tito Vilanova neemt assistent Jordi Roura de honeurs waar. Eerste elftal spelers Adriano, Song en Fabregas ontbreken vanwege blessures. De volledige selectie voor het duel ziet er als volgt uit: Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Puyol, Xavi, Villa, Iniesta, Alexis, Messi, Thiago, Dos Santos, Mascherano, Bartra, Sergio, Pedro, Jordi Alba, Montoya en Tello.

Uiteraard houd Fan Club Barcelona u op de hoogte van de wedstrijd via Twitter. De spelers van Barça zal er alles aan doen om Vilanova een extra hart onder de riem te kunnen steken.