Nieuws Maart 2019

Messi en Argentinië

De zon op de Argentijnse vlag schijnt weer feller, want gisteren is het bekend gemaakt dat Messi terugkeert in Argentijnse nationale team. De bondscoach Lionel Scaloni heeft de Barça- ster geselecteerd voor het nationale elftal. Dit is de eerste keer dat Messi sinds het WK in Rusland weer gaat spelen voor het nationale team. Sinds het WK, hebben de wereldkampioenen van 1978 en 1986 vriendschappelijke wedstrijden gespeeld tegen Guatemala, Colombia, Irak, Brazilië en Mexico (2x), maar hun vedette was bij al deze partijen afwezig. Argentinië speelt vriendschappelijke wedstrijden tegen Venezuela en Marokko. Ze ontmoeten hun Zuid Amerikaanse rivaal in Atlético Madrid’s Wanda Metropolitano op 22 maart, een stadion waarin Messi sinds de opening 2 x heeft gespeeld, maar nog niet heeft gescoord.

Copa America in het vizier

Het is voor Messi een missie om een belangrijke titel te winnen in het Argentijnse shirt, hiervoor heeft hij weer een mogelijkheid van 14 juni tot 7 Juli van dit jaar, want dan wordt de Copa America gespeeld in Brazilië. Barça heeft meerdere spelers die op dit toernooi kunnen spelen: Coutinho, Arthur, Malcom en Rafinha voor de gastheer, maar ook Murillo voor Colombia, Luis Suárez voor Uruguay en Arturo Vidal voor Chili.

Foto: www.fcbarcelona.com