Nieuws September 2014

Messi en Mascherano geselecteerd voor Argentinië

Messi is weer terug in het Argentijnse team, nadat hij de eerste wedstrijden na het Wereld Kampioenschap moest missen vanwege een lichte blessure. Voormalig Barça Coach Tata Martino, heeft de snelle aanvaller nu wel geselecteerd voor de wedstrijd tegen Brazilië op 11 oktober in Azië. Mascherano is ook opgeroepen voor deze wedstrijd. Drie dagen later speelt Argentinië tegen een selectie uit Hong Kong.

De wedstrijd tegen Brazilië wordt in Beijing gespeeld en in deze wedstrijd zal ook Neymar Jr.  zijn opwachting maken en door de aanwezigheid van de supersterren van beide landen, wordt de wedstrijd ook wel de Superclásico van de Amerikanen genoemd. Het is voor het eerst dat beide landen een enkele wedstrijd tegen elkaar spelen op neutraal terrein.

Neymar Jr. zal, net zoals Messi en Mascherano, nog een tweede wedstrijd spelen  in Azië. Voordat hij terug keert naar Barcelona, moet de aanvaller nog een wedstrijd met Brazilië spelen tegen Japan in Singapore.