Nieuws April 2011

“Met beide benen op de grond blijven”

De suggestie dat Barcelona al bijna in de halve finale van de Champions League staat na de 5-1 zege op Shakhtar Donetsk wekte woensdagavond de ergernis van Josep Guardiola. “We zijn er nog niet, de uitkomst van deze tweestrijd staat nog niet vast”, aldus de trainer na afloop van het duel.

“Hebben jullie van Shakhtar genoten?”, vroeg Guardiola aan de journalisten. “Geloven jullie me nu als ik zeg dat ze een heel goed team hebben? Shakhtar is een van de beste teams die ik ooit heb gezien. Ik ben erg blij met dit resultaat tegen dit uitstekende team. Maar de return moet nog worden gespeeld. We zijn de return tegen Real Betis in de Copa del Rey niet vergeten. Dat was een zware wedstrijd.”

Volgens de trainer van Shakhtar Donetsk, Mircea Lucescu, is het voor zijn team onhaalbaar geworden om de halve finales te bereiken in de Champions League. “Ik feliciteer Barcelona met het bereiken van de halve finale. Wij maakten te veel fouten om een kans te maken.” Guardiola liet de media weten dat zij de ervaren Roemeense coach niet moeten geloven. “Geloof mij nou maar, het is nog lang niet beslist”, besloot Guardiola.

Gerard Piqué blikte met zeer veel voldoening terug op de kwartfinale van de Champions League. “Het is een geweldige ploeg met een aantal uitstekende spelers. We moesten er keihard voor werken, maar we hebben het uitstekend gedaan. Dit is een geweldig resultaat om mee te nemen naar Oekraïne”, zei de verdediger. Een halve finale tegen rivaal Real Madrid lonkt. “Iedereen kijkt daar naar uit vanwege de onderlinge strijd tussen de clubs. Barcelona en Real zijn de grootste clubs van Europa. Het zou een geweldige wedstrijd zijn, mochten we ons allebei plaatsen.”