Nieuws December 2021

Met het mes tussen de tanden!

De centrale verdediger van FC Barcelona biedt zijn mening in de aanloop naar de wedstrijd die woensdag moet worden gewonnen door Bayern München

Nauwelijks was de selectie van FC Barcelona in München aangekomen of Gerard Piqué sprak met de media over de wedstrijd van woensdag tegen Bayern.

Benadering van het spel

"Alleen al vanwege wat er op het spel staat, moeten we naar buiten gaan met messen tussen onze tanden."

"Zoals we nu zijn, en wetende dat we moeten winnen, is dit een kans om onszelf te overtuigen van waar we van gemaakt zijn."

"Onze laatste twee wedstrijden tegen dit team gingen niet zoals we hadden gehoopt, maar dat is nu allemaal verleden tijd."

Geen goals incasseren

“We moeten ons concentreren op wat we weten dat we kunnen doen. Het eerste is om de nul te houden, of in ieder geval niet te veel goals binnen te laten.”

“Hoe stoppen we Lewandowski? Door hem uit het strafschopgebied weg te houden. Robert is een zeer goede speler en ik denk dat het zijn doelpunten zijn die het verschil maken in zijn team. We moeten op hun helft spelen."

Huidige situatie

"Op dit moment zijn we niet waar we zouden willen zijn, in La Liga of de Champions League. Maar het team doet dingen die het al lang niet meer heeft gedaan. Er zijn nog veel tekortkomingen, maar dit is een lang proces en gaat niet van de ene op de andere dag.”

"Er zijn dingen zoals het terugwinnen van balbezit op de helft van de tegenstander. Ik ben er zeker van dat ons voetbal en onze doelen uiteindelijk zullen komen. Het team heeft nog steeds alle intensiteit en het verlangen om trofeeën te winnen."

“Hier winnen en ons kwalificeren voor de volgende ronde zou onze situatie verbeteren. En er is nog een lange weg te gaan in de competitie."

Foto: www.fcbarcelona.com