Nieuws Februari 2010

Minder defensieve zorgen

Aan FC Barcelona vanavond de taak om aan het thuispubliek te laten zien dat de nederlaag van vorige week een incident was. De belangrijkste verbetering sinds vorige week is in ieder geval de afname van defensieve zorgen.

Zo kan coach Guardiola vanavond weer beschikken over Marquez en Pique, die beide een schorsing hebben uitgezeten. Ook is de kans groot dat Chygrynskiy weer kan spelen. Voor Keita, Alves en Abidal komt deze thuiswedstrijd nog te vroeg. Ook kan FC Barcelona vanavond niet beschikken over aanvoerder Xavi.

Tegenstander Racing Santander verkeert niet in goede doen. Zo werd er vorige week nog verloren van Malaga en werd het ook uitgeschakeld door Atletico Madrid in de halve finale van de Copa del Rey. Wel zal Barcelona op zijn hoede moeten zijn. Vorig seizoen wist Racing namelijk nog met een 1-1 gelijkspel uit Camp Nou te vertrekken.