Nieuws Oktober 2015

Munir scoort voor Spanje U21

In het kwalificatieduel voor het Euro U21 2017 in Polen heeft Munir el Haddadi twee maal gescoord voor Spanje onder-21. In Tbilisi, tegen jong Georgië, eindigde de wedstrijd in een 2-5 overwinning voor jong Spanje.

Het talententeam van La Roja wordt gecoacht door Catalaan Albert Celades. Vanaf 1989 speelde hij in de jeugdopleiding van FC Barcelona. In 1993 promoveerde Celades naar Barça B en twee jaar later debuteerde de middenvelder in het eerste elftal van Barça. Hij werd met FC Barcelona tweemaal landskampioen (1998, 1999) en in 1998 werd bovendien de Copa del Rey gewonnen. Celades werd echter nooit een vaste waarde en in 1999 vertrok hij naar Celta de Vigo.

De jonge aanvaller van Barça speelde een belangrijke rol in de overwinning. Munir opende de score in de 2e minuut van het duel, na een voorzet van zijn voormalige Barça teamgenoot Gerard Deulofeu. De vroege treffer bezorgde het thuisteam echter geen angst. De Georgiërs kwamen slechts twee minuten later al langszij en na een uur speler kwamen ze zelfs op voorsprong. Het laatste deel van de wedstrijd werd jong georgie alsnog overlopen door doelpunten van Marco Asensio (62’), Borja Mayoral (67’), Munir (73’) en Dani Ceballos (90’).

Spanje U21 heeft nu na twee kwalificatieduels 6 punten. De eerste wedstrijd eindigde op 2 september jl. in Estland in 0-2 door treffers van José Luis Gayà (81’) en Gerard Deulofeu (90+1’ penalty). Daarmee staan de Spaanse talenten op de tweede plaats in Groep 6 achter Kroatië, dat wel een wedstrijd meer gespeeld heeft. De groep bestaat verder uit jong Zweden, Estland, San Marino en uiteraard Georgië.

De volgende wedstrijd is op 13 oktober en dan speelt SpanjeU21 een thuiswedstrijd in Tenerife tegen Zweden U21 waar Muamer Tanković van AZ opgenomen is in de selectie.