Nieuws Augustus 2011

Persconferentie Zubizaretta

Technisch directeur Zubizaretta gaf een persconferentie omtrent de ontwikkelingen tijdens het pre-seizoen en de transfers en contractbesprekingen. Echter wilde hij niets kwijt over de status van de onderhandelingen met Arsneal over Cesc Fabregas: “Ik heb geen commentaar over de onderhandelingen over Cesc. We moeten respect hebben voor de club waar hij toe behoort”. Over andere namen wilde de oud-doelman van Barça wel wat vertellen. Eerder kwam naar buiten dat de onderhandelingen voor een verlenging van het contract van Abidal stuk gelopen waren. Maar Barcelona zal de verlenging gaan afronden met de Fransman. Na alle waarschijnlijkheid gaat dit snel gebeuren. Keirrison is een andere speler van de blaugranas met een onzekere toekomst. De Braziliaan kwam nog nooit uit voor Barça. De aanvaller staat sinds 2009 onder contract en werd uitgeleend aan Benfica, Fiorentina en Santos. Daar kwam hij weinig aan spelen toe. Op dit moment is er nog geen club voor Keirrison. Zubi bevestigt dat er een nieuwe club gevonden zal worden voor de Braziliaan, tot die tijd traint hij mee met Barça B.

Zubizaretta gaf ook zijn mening over de jongelingen die aan de selectie zijn toegevoegd tijdens het pre-seizoen. “Hun aanwezigheid is belangrijk voor het team en voor de ontwikkeling van de spelers zelf. Het laatste half uur tegen Manchester United stond er een elftal, dat bijna alleen uit eigen opleiding kwam. Ze weten de manier van spelen. Een nadeel is wel dat Barça B coach Eusebio Sacristan een paar belangrijke spelers heeft moeten missen voor zijn pre-seizoen. Veel van deze jonge spelers zullen deel gaan nemen aan de Catalonië cup. De kans is klein dat iemand uit het eerste elftal zal spelen, tenzij diegene de speelminuten nodig heeft”.