Nieuws November 2015

Preview: Barça-Villarreal

Zondagochtend heeft coach Luis Enrique de wedstrijdselectie bekend gemaakt voor het competitieduel tegen Villarreal CF in Camp Nou later op de dag om 16:00 uur. De coach heeft bij de 18 geselecteerden spelers ook Barça B talenten Sergi Samper (rugnr.26) en Gerard Gumbau (rugnr. 28) opgenomen.

De wedstrijdselectie bestaat naast Gumbau en Samper uit: Ter Stegen, Bravo, Piqué, Busquets, Alves, Iniesta, Suárez, Neymar, Bartra, Munir, Alba, Sandro, Roberto, Adriano, Vermaelen en Mathieu.

De geblesseerden Messi, Douglas, Rafinha en Rakitić zullen de wedstrijd, samen met de geschorste Mascherano, het duel tegen de ‘Yellow Submarine’ vanaf de tribunes van Camp Nou moeten bekijken.

In de selectie van Villarreal spelen twee voormalige FCB-spelers. Middenvelders Denis Suárez en Jonathan Dos Santos keren zondag terug naar de club waar ze hun jeugd hebben doorgebracht. Voor Dos Santos is het de derde keer (2x La Liga en 1x voor de Copa del Rey) dat hij in Camp Nou speelt in het gele tenue van zijn nieuwe werkgever. Denis Suárez speelde vorig seizoen met zijn toenmalige werkgever, Sevilla FC, tegen FC Barcelona, maar heeft inmiddels Estadio Ramón Sánchez Pizjuán verruild voor het stadion El Madrigal. Coach Marcelino García is heel tevreden over zijn nieuwe aanwinst Denis Suárez, want de middenvelder speelde in zeven van de tien duels voor La Liga.

Het is de laatste wedstrijd voor el Clásico aangezien komende week een interland break gepland staat. Aangezien de rivalen uit de Spaanse hoofdstad, net als de Catalanen, 24 punten hebben behaald uit de tien eerdere competitieduels, is het van groot belang dat Barça de elfde speelronde tegen Villarreal weet te winnen.

Wil je over twee weken de Spaanse Klassieker die in Santiago Bernabéu wordt gespeeld live op een groot scherm kijken samen met andere Barça-fans?

Meld je dan aan voor de penyabijeenkomst van de Fan Club Barcelona!
Alle Culés zijn van harte welkom!!

Klik HIER voor alle informatie over het altijd super gezellige feest van de
FCB-familie!