Nieuws Juli 2023

Spanje-Zambia: 5-0

Door de zege op Zambia hebben de Spaanse vrouwen zich geplaatst voor de 8e finales van het WK. De wedstrijd tegen Japan zal bepalen of ze 1e of 2e in de poule gaan worden. Spanje ging fel van start en dat resulteerde in de 9e minuut tot een voorsprong door een doelpunt van Teresa Abelleira: 1-0

Zoals te verwachten was, was Spanje 2 maten te groot voor Zambia. De verdediging van Zambia had het moeilijk maar ze vochten als Zambiaanse witte leeuwen (met af en toe een tegenstoot). De doelvrouw (Sakala) hield toch nog aardig wat ballen tegen. De score liep dan ook niet verder op dan een draaglijke 5-0. Ze kon echter niet voorkomen dat Jennifer Hermoso in de 13e minuut de 2-0 scoorde.

3-0 in de 69e minuut door een doelpunt van Alba Redondo

4-0 in de 70e minuut door weer en doelpunt van Jennifer Hermoso

5-0 in de 85e minuut door weer een doelpunt van Alba Redondo

Gelukkig lijkt het erop dat Putellas hersteld is van haar blessure; ze speelde de 1e helft volop mee.

Scheidsrechter: Oh Hyeon-Jeong. Stadion: Eden Park Auckland (Nieuw-Zeeland). 21.000 toeschouwers.

Volgende wedstrijd: Maandag 31 juli 9.00 uur Japan – Spanje in het Wellington Regional Stadium (Nieuw-Zeeland)

Opstelling: Rodríguez, Batlle (46”Hernández), Paredes, Andrés, Carmona, (Bonmatí (61”Guerrero), Abelleira, Putellas (46”Redondo), Caldentey (83”del Castillo), Paralluelo (46”Navarro)

Vetgedrukt in opstelling zijn speelsters van FC Barcelona.

Veel succes bij de laatste groepswedstrijd!!

Gerelateerd nieuws