Nieuws September 2014

Suárez en Vermaelen hebben gescoord

Woensdagmiddag was er op het Ciutat Esportiva Joan Gamper trainingscomplex een wedstrijd tussen Barça B en Indonesië Onder de 19. Bij Barça B stonden enkele opvallende namen in de basis opstelling, want eerste elftal spelers Suárez en Vermaelen verschenen aan de aftrap.

Van de aanvaller is bekend dat hij nog geschorst is voor officiële wedstrijden, maar omdat dit een oefenwedstrijd betrof, mocht hij toch meespelen en zo kon hij wedstrijdritme op doen. Hij speelde de gehele wedstrijd en was zeer actief. De spits, had 12 minuten nodig om het doel te vinden en maakte hiermee zijn eerste doelpunt voor Barça. Na rust wist de aanvaller nog een keer te scoren.

De wedstrijd tegen Indonesië onder de 19 betekende ook voor Vermaelen zijn eerste officiële start bij FC Barcelona. Hij is herstellende van een blessure, die hem al sinds het WK aan de kant houdt. Ook de Belgische verdediger wist te scoren. Hij kopte een voorzet van Babunski mooi binnen en opende hiermee de score voor Barça B. Na ruim een uur werd de Belgische verdediger van het veld gehaald.

Mede door de doelpunten van beide oud Ajacieden werd de eindstand 6-0. De overige doelpunten werden gescoord door Babunski, Agostinho Cá en Maxi Rolón