Nieuws Augustus 2014

Team geland in Genève

Woensdagavond staat om 20:00 uur de derde oefenwedstrijd op het programma voor het team van Luis Enrique. In Genève speelt Barça tegen SSC Napoli.

Rond 12:30 uur landde het vliegtuig in Zwitserland (foto's) met daarin 22 spelers,
14 eerste team spelers en 8 spelers van
Barça B. De spelers die de halve finale van het WK speelden, Messi, Mascherano, Alves en Neymar, zijn in Barcelona gebleven om daar te trainen, net als de licht geblesseerden Mathieu, Xavi en Patric.

FC Barcelona voorzitter Josep Maria Bartomeu ontvangt de selectie in Genève. Vicevoorzitter Jordi Mestre, directeuren Jordi Moix en Pau Vilanova en technisch directeur Andoni Zubizarreta vlogen allen met de spelers en de coaches mee.

Zoals gebruikelijk in oefenduels zullen alle spelers wedstrijdminuten krijgen en daardoor verschijnen er waarschijnlijk tien nieuwe Barça-spelers na de rust uit de kleedkamer. Mogelijk speelt wel één van de twee keepers Jordi Masip of Claudio Bravo wel de volledige 90 minuten, zoals Marc-André Ter Stegen deed in Nice. De Chileense doelman kan woensdagavond zijn debuut voor FC Barcelona maken.

Voor de mensen die een online stream zoeken om de oefenwedstrijd te kunnen zien: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.