Nieuws Augustus 2012

Tito: “Andreu zal in Boekarest spelen”

De coach van Barça vertelde na de wedstrijd dat hij de vriendschappelijke wedstrijden gebruikt om de spelers te observeren. Op basis van die observaties worden de beslissingen genomen welke spelers een basisplaats krijgen bij de eerste officiële wedstrijd. “We wilden de spelers die deelgenomen hebben aan het EK speelminuten geven. Manchester United is een uitstekend team en ze zijn eerder begonnen aan de voorbereiding op komend seizoen dan ons. Onze insteek voor de wedstrijd was prima. We hadden moeten scoren uit al die kansen die we gecreëerd hebben”, aldus Tito Vilanova.

De coach kreeg de vraag van de pers waarom Messi de tweede helft niet speelde: “Dat hadden we voordat de wedstrijd al besloten. We hebben zaterdag weer een wedstrijd en zaterdag voetbalde Messi al de gehele 90 minuten tegen PSG.”

Tito Vilanova gaf daarnaast de toelichting waarom twee spelers wel meegenomen zijn naar Zweden, maar niet bij de wedstrijdselectie zaten: Andreu Fontàs en David Villa. “Andreu zal in Boekarest wel spelen. Ik heb met hem voor deze wedstrijd gesproken. We willen hem nog een paar dagen extra geven om zich voor te bereiden. Hij is lang geblesseerd geweest en we nemen geen risico’s. Voor wat betreft David Villa hangt het af van zijn gevoel. Hij voelt zich iedere dag beter, maar ook hem willen we alle tijd geven om volledig te herstellen. Ik denk niet dat hij in Boekarest zal spelen.”