Nieuws April 2013

Tour in Azië bijna rond

FC Barcelona heeft de Aziatische tour bijna rond. Op 7 augustus 2014 speelt Barça in Bangkok tegen het Thaise nationale elftal.
Drie dagen later, op 10 augustus, wacht in Kuala Lumpur de volgende oefenwedstrijd. De Blaugrana's zullen het dan opnemen tegen het All Star team uit de Maleisische nationale competitie. Er was eerder nog een oefenwedstrijd gepland op vier augustus in Shanghai. Dit duel gaat niet door, omdat de wedstrijd niet onder juiste condities plaats kon vinden. FC Barcelona hoopt nog een geschikte tegenstander en locatie voor te vinden in China om ook zo de Chinese Barça fans van hun favorieten te laten genieten.

In verband met de aanstelling van Josep Guardiola als hoofdcoach van Bayern München, was de vriendschappelijke ontmoeting met de Duitse landskampioen al vastgesteld op 24 juli. In het Europese gedeelte van de voorbereiding wordt door de Catalaanse club nog naar enkele tegenstanders voor oefenduels gezocht.