Nieuws Oktober 2011

Valdés breekt persoonlijk record

De keeper van FC Barcelona heeft zijn persoonlijke record van niet-gepasseerde minuten weten te verlengen naar 607 minuten. Afgelopen zaterdag hield Valdés opnieuw zijn doel schoon, waarmee hij Barça’s run van acht competitiewedstrijden zonder tegengoal in eigen huis in stand heeft gehouden.

In de 57e minuut van de wedstrijd tegen Sevilla bereikte Víctor Valdés een nieuw record voor zichzelf. De Barça-keeper verbrak zijn eigen persoonlijke record, dat nu op 607 minuten staan. Daarmee gaat hij over het record van afgelopen seizoen heen, dat stond op 577 minuten.

De laatste speler die tegen Valdés wist te scoren was Pablo Hernandez. Dat was in de uitwedstrijd tegen Valencia op de vijfde wedstrijddag, in de 23e minuut. Aanstaande dinsdag, in de wedstrijd tegen Granada, zou de blaugrana keeper zomaar eens zijn record kunnen verhogen.

Valdés heeft nu acht thuiswedstrijden in de Spaanse competitie geen goal tegen gekregen, wat zijn record tussen het 1996/97 en 1997/98 seizoen evenaart. De laatste speler die in Camp Nou scoorde tegen Valdés, in een competitiewedstrijd, was Corona voor Almería.