Nieuws Januari 2013

Vilanova op de bank

Zaterdagavond, na de laatste training van Barça, schuift assistent coach Jordi Roura aan om de persconferentie te geven voor de wedstrijd tegen Málaga, zondagavond om 21.00 uur in
La Rosaleda. Hierin verklaart Roura dat
Tito Vilanova deze wedstrijd weer op de bank zal zitten om zijn taak als hoofdcoach te vervullen. “Vilanova is erg sterk en klaar voor de wedstrijd, zoals we allemaal kunnen zien. Hij is de hoofdcoach en wanneer hij er bij is, motiveert hij iedereen. Het is belangrijk dat hij er bij is”, aldus de assistent coach.

Roura roemt de club uit Andalusië voor de vierde plaats in de Primera División met: “ze hebben financiële problemen, maar Manuel Pellegrini weet van het team een lastige tegenstander te maken, die zich niet zomaar gewonnen geeft.”

Tijdens de persconferentie van zaterdagavond wordt er ook naar eventuele afwezigen in de selectie gevraagd. “David Villa zal er niet bij zijn. Hij kon de wedstrijd op donderdagavond tegen Córdoba niet afmaken vanwege een spierverrekking, iets waar hij vandaag nog steeds last van had. Verder hebben wij een vrijwel gehele fitte selectie. Daar zijn we als technische staf ontzettend blij mee, zo kunnen we een heel sterk elftal opstellen”, aldus Roura.

Tot slot van de persconferentie komt Pedro nog even ter sprake. De Catalaanse assistent coach reageert verheugd met: “in mijn ogen is hij de Barça jeugdspeler die zich het meest heeft ontwikkeld. Binnen en buiten het veld is hij fantastisch. Hij is een goed voorbeeld voor de jeugdspelers die nu op La Masia hun best doen om het eerste team van Blaugrana te halen.”

Málaga – Barça is vanaf 20.55 live te zien op Sport 1. Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter @PenyaBarcelona volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook en Hyves van de Fan Club Barcelona.