Nieuws April 2019

Voorbeschouwing Villarreal - Barça

FC Barcelona neemt het in de midweekse speelronde in La Liga op dinsdagavond op tegen Villarreal in El Madrigal. Villarreal kent een moeizaam seizoen, maar heeft zich inmiddels uit de degradatiezone weten te knokken. Barcelona bevindt zich aan kop in La Liga en kan de landstitel eigenlijk al bijna niet meer mislopen, met op 6 april het beslissende treffen in de titelstrijd in eigen huis met Atlético Madrid. In de eerste seizoenshelft won Barça met 2-0 van Villarreal in een weinig enerverend thuisduel. Bij Barça ontbreken Cillessen, Dembélé en Rafinha in de selectie van Ernesto Valverde wegens blessureleed, terwijl Todibo en Murillo buiten de selectie zijn gelaten. Volgens Ernesto Valverde moet er gewaakt worden voor onderschatting tegen de ploeg in het geel: ''Mensen denken natuurlijk dat de Champions League en de wedstrijd tegen Atlético belangrijk zijn, maar dit is ook een grote wedstrijd. Er is nooit een ideaal moment om Messi rust te geven, nu ook niet. Villarreal speelt altijd goed tegen de grote teams in eigen huis''. Barça gaat een drukke periode tegemoet, met na het treffen tegen Villarreal achtereenvolgens Atlético en Manchester United op het programma. Het is dan ook te hopen dat de ploeg het treffen op dinsdagavond om 21:30 zonder kleerscheuren doorkomt.

Foto: www.fcbarcelona.cat