Nieuws April 2014

We moesten strijden tot het einde net als Tito

Het duel tegen Villarreal was in meerdere opzichten een opmerkelijke wedstrijd. Er werd gesproken over de wedstrijd die niemand wilde spelen. Na het grote verlies van Tito Vilanova was Barcelona in rouw maar moest toch aan de bak om in de race te blijven om de titel.

De comeback die Barça maakte was ongekend. Na de 2-0 achterstand geloofde niemand er nog in. Maar Villarreal hielp de blaugranas in het zadel door twee maal de bal in eigen doel te werken. De winnende van Messi was dan ook een opluchting. Het doelpunt werd door het hele team opgedragen aan Tito. Een emotioneel moment waar Barcelona hard voor gestreden had.

De spelers waren zichtbaar aangeslagen voor, tijdens en na het duel. Tijdens het eerbetoon voor de wedstrijd moest Busquets een traan wegpinken en dacht Cesc met ogen dicht aan de trainer die voor de meeste jongens in het team als rode draad door hun Barcelona leven had gelopen. Na het duel viel Mascherano op zijn knieen ter aarde. Bartra en Adriano probeerde de Argentijn te troosten. Mascherano verklaarde achteraf: "We hebben gevochten tot het einde, net als Tito heeft moeten doen."