Nieuws Juli 2008

Zaak Messi krijgt dinsdag uitsluitsel

Leonel Messi, gisteren de man van de wedstrijd tegen Hibernian, weet nog altijd niet of hij naar de Olympische Spelen moet. De FIFA laat nog altijd niets van zich horen, nu Barcelona met de nodige argumentatie heeft besloten Messi niet af te staan. Barça houdt zich vast aan het feit dat de voorronde van de Champions League tegelijkertijd valt met de Spelen. Deze voorronde staat wel in de agenda van de FIFA, de Spelen niet. Er is niets bekend van eventuele sancties die door de FIFA zouden kunnen worden opgelegd bij het niet afstaan van spelers. Daarom is het voor alle partijen belangrijk dat er zo snel mogelijk een standpunt door de FIFA wordt genomen over het afstaan van spelers aan de Olympische Spelen.
Guardiola benadrukte het nog eens na de wedstrijd tegen Hibernian: “Het is tijd dat Blatter eens een keer z’n mond opendoet.”
Naar verluidt doet de FIFA pas a.s. dinsdag uitspraak. Hierdoor speelt Messi vooralsnog gewoon mee in de oefenwedstrijd van zaterdag tegen Dundee United.