Nieuws September 2013

Brazilië wint ruim van Australië

Het Braziliaanse elftal heeft zaterdagavond met 6-0 van Australië gewonnen. Neymar, die het hele duel speelde, was met een doelpunt en twee assists Man Of The Match aan Braziliaanse kant. Dani Alves moest vanwege een enkelblessure afhaken en zal dinsdag in de oefeninterland tegen Portugal ook niet van de partij zijn.

Meteen na de start van dit oefenduel lieten de Goddelijke Kanaries merken dat ze voor de winst gingen en hadden het betere van het spel. Dit leverde al na zeven minuten een doelpunt op. Bernard wist de voorzet van Neymar tegen de paal te werken, waarna Jo deze kans wél wist te verzilveren. Na een half uur spelen wist Jo alweer te scoren. Deze maal was Bernard de aangever. Direct na de aftrap zette Brazilië weer druk op de Socceroos, wat een gouden zet bleek. Amper een minuut later kon Neymar zelf de bal met een puntertje in het doel werken om zo voor de 3-0 ruststand te zorgen.

Na rust hervatte Brazilië het aanvallende spel uit de eerste helft, met na rust oud Barça speler Maxwell in de ploeg. Thiago Silva wist direct na rust nog wel te scoren, maar deze goal werd vanwege een overtreding voorafgaand aan de kopbal afgekeurd. Toch kwamen de Brazilianen binnen het uur op een 4-0 voorsprong. Ramires wist met een kopbal de Australische doelman Mark Schwarzer te passeren. De Goddelijke Kanaries bleven naar hartenlust aanvallen. Dit leidde twintig minuten voor tijd de vijfde treffer op. Pato wist de voorzet van Neymar af te maken. Het laatste doelpunt van de wedstrijd komt op naam van Luiz Gustavo. Door een hard en geplaatst schot wist hij voor de 6-0 eindstand te zorgen.