Nieuws Augustus 2013

Een zware start

Na weken van oefenwedstrijden, begint dit weekend de competitie weer in Spanje. Dit is het moment waar de echt Barça fans naar uitkijken, want weet de Catalaanse ploeg hun landstitel met succes te verdedigen? En hoe gaat de ploeg het doen onder de nieuwe trainer Martino.

Gezien de resultaten in het voorseizoen lijkt de ploeg klaar voor de start van de competitie, maar meteen de eerste twee weken heeft het team van Martino een zwaar programma. De eerste tegenstander heet Levante, een ploeg waar Barça waarschijnlijk weinig van te duchten heeft. Daarna mag Barça het achtereen volgens opnemen tegen Atletico Madrid, Málaga, wederom Atletico Madrid, Valencia. Met de aantekening dat alleen de tweede supercup wedstrijd tegen Atletico Madrid in Camp Nou gespeeld wordt, dan mogen we dat programma best zwaar noemen.

Toch zal Barça al deze wedstrijden graag willen winnen, de ploeg begint dat meteen goed in de competitie en de Super Cup wil men in Barcelona ook weer graag in de prijzenkast zetten. Na deze vijf wedstrijden in twee weken tijd volgt er weer een break in de competitie, vanwege de kwalificatie wedstrijden voor het wereldkampioenschap voetbal in 2014.

De Fan Club Barcelona zal ook in het nieuwe seizoen weer alle wedstrijden live verslaan via ons Twitter account en wij zijn dan ook heel nieuwsgierig wat u van de competitie verwacht. Ziet u Barça weer kampioen worden of zelfs de Champions League winnen? Deel u mening met alle andere Nederlandse fans door u mening hieronder in het reactieblok te schrijven.