Nieuws Mei 2015

Focus op de Spaanse titel

Na de geweldige overwinning van Messi en de zijne is de focus weer volledig bij de Spaanse titel strijd. Zaterdag nemen de Blaugranas het op tegen Real Sociedad. Zeker geen makkelijke tegenstander. In het heen duel uit bij Sociedad verloren Enrique en zijn mannen het duel met 1-0. In de eerste minuut was het een eigen doelpunt van Alba die Barcelona de hele wedstrijd bleef achtervolgen.

De nummer 11 van Spanje Sociedad is een lastige tegenstander. Zo wisten ze bijvoorbeeld thuis tegen Real Madrid thuis de 3 punten aan het begin van het seizoen in eigen huis te houden. De laatste wedstrijden lijkt het echter wat minder te gaan. Toch werd het laatste duel thuis tegen Levante met 3-0 winnend afgesloten.

Barcelona moet de focus omzetten na de fantastische wedstrijd tegen Bayern naar het La Liga duel tegen Sociedad. Real Madrid heeft echter ook zwaar duel. De ploeg die midweeks van Juventus verloor krijgt Valencia te gast. Voor Barcelona is het dan ook zaak om gewoon te winnen en te hopen dan Real een mistap maakt om het punten verschil te vergroten.

Vrijdag trainde de groep voor het laatste voorafgaande aan het duel van zaterdag 18.00u. Alleen Mathieu was afwezig vanwege een achilles blessure. Hij miste hierdoor ook het duel met Bayern. Voor de training begon was het feest omdat Luis Enrique jarig was. De trainer is 45 geworden.