Nieuws Februari 2015

Luis Enrique: “De spelers zijn gretig”

Dinsdagavond om 20.45 uur begint het eerste duel in de achtste finale van de Champions League tegen Manchester City. De selectie van Barça heeft daarom op maandag getraind in het Etihad Stadium van de Engelse kampioen.
Luis Enrique was na de training blij met de inzet die de spelers hebben getoond tijdens deze training. “In het land waar het voetbal is uitgevonden, hebben de Barça voetballers hard gewerkt. Ze hebben laten zien gretig te zijn en de volgende ronde te willen halen. Desondanks is er in deze achtste finale geen favoriet”, vertelde Lucho.

Aan de kant van Manchester City zijn James Milner is terug van een knieblessure en is daarom toegevoegd aan de selectie. Ook Wilfred Bony, afgelopen Januari overgekomen van Swansea City, zit bij de selectie van de Citizens. Voormalig blaugrana voetballer Yaya Touré is geschorst en zit daarom niet bij de selectie. Manuel Pellegrini, coach van de Engelse kampioen, heeft aan de pers laten weten respect te hebben voor het aanvalstrio van Barça: “We kunnen ons niet alleen focussen op Lionel Messi, want ook Neymar en Luis Suárez zijn heel gevaarlijk. Vooral met Andrés Iniesta op het middenveld is Barça heel lastig te verslaan”, aldus de Chileen.

De eerste maal dat de ploegen elkaar in de Champions League troffen was vorig seizoen, ook voor de achtste finales. In Manchester waren de Catalanen met 2-0 te sterk. In Camp Nou wisten de blaugrana’s met 2-1 te winnen. In 2003 stonden de ploegen in een vriendschappelijk duel tegenover elkaar. De Citizens wonnen deze wedstrijd met 2-1.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.

Video: www.fcbarcelona.cat