Nieuws December 2017

Messi topscorer kalenderjaar

Lionel Messi heeft zich met maar liefst 50 clubdoelpunten gekroond tot de topschutter binnen de vijf grote competities. Ieder jaar is er een hevige strijd tussen de Engelse, Spaanse, Italiaanse, Duitse en Franse competitie wie er tot topscorer gekroond mag worden, en voor het tweede jaar op rij is Lionel Messi de gelukkige. Hij scoorde in 2017 maar liefst 40 keer in La Liga, en nam daarnaast ook nog eens 10 goals voor zijn rekening in de overige competities.

Messi deelt de eerste plek met de Uruguayaanse spits Edinson Cavani van PSG. Wanneer ook de doelpunten voor het land worden meegenomen komt verrassend genoeg Tottenham-spits Harry Kane als winnaar uit de strijd. Hij scoorde 49 doelpunten in clubverband maar komt uit op 56 goals inclusief het nationale team. Lionel Messi scoorde nog 4 treffers voor de Argentijnse selectie en maakte dit kalenderjaar in totaal 54 goals in alle officiële duels. Barça-spits Luis Suárez bevindt zich met 32 goals voor de club ook nog in het lijstje met Europese topschutters. In 2012 baarde Messi opzien door maar liefst 91 goals te scoren in een kalenderjaar, een statistiek die nog altijd door niemand in gevaar is gebracht.

Foto: www.fcbarcelona.cat