Nieuws Oktober 2018

Messi uit kritiek

Fc Barcelona leed zaterdag voor de tweede keer op rij puntverlies, door in eigen huis met 1-1 gelijk te spelen tegen Athletic Club. Messi begon op de bank bij Barça, maar werd in de tweede helft alsnog in het veld gebracht en verzorgde een assist. Na afloop was hij kritisch en beaamde hij dat het beter moet.

“Er is geen angst bij ons, het seizoen is pas net begonnen. We zijn alleen teleurgesteld in het resultaat van de afgelopen twee wedstrijden. Het is ons duidelijk dat we in verdedigend opzicht beter moeten worden, zodat we minder doelpunten weggeven”, “We hebben een geweldige selectie en hoeven niet afhankelijk te zijn van één speler.” “Er zijn genoeg goede spelers om niet op een iemand te hoeven steunen. Het is jammer dat we vandaag niet hebben gewonnen, maar we moeten rustig blijven”, concludeert de Argentijnse aanvaller.

Ernesto Valverde geeft toe dat hij een risico nam door Messi rust te geven. “Het is mijn verantwoordelijkheid en ik bereid me goed voor op onze wedstrijden. Met het oog op woensdag vond ik dat Messi en Sergio Busquets rust konden gebruiken.” “Ik weet dat het een risicovolle beslissing was. Als we hadden gewonnen, had niemand erover gesproken. Ik probeer altijd de beste beslissing voor het team en de club te maken”, vervolgt de oefenmeester. “We gaan proberen om in het vervolg constanter te presteren. Op sommige momenten geven we absurde doelpunten weg. Dat moet eruit. We hebben een moeilijke week, omdat we onze doelstellingen niet hebben behaald.” “Hij is de beste van de wereld, maar we kunnen Leo niet alles laten oplossen.

foto:www.fcbarcelona.com